فهرست مطالب

در مورد کرونا یا ویروس کووید19 بخوانید

در این صفحه سعی می شود مطالب مختلف در مورد کرونا ویروس بیان شود. ضمن مطالعه این صفحه جهت اطلاع از وضعیت جامعه می توانید از مقالات آرال شیمی در مورد کرونا و پیشگیری از این ویروس نیز استفاده کنید. ابتدا به بررسی سوالات رایج و متداول در زمینه ویروس کووید۱۹ می پردازیم.

مقالات مرتبط: پیشگیری از کرونا ویروس

سوالات متداول در مورد کرونا یا بیماری کووید-19

ممکن است ماه ها یا سال ها مجبور شویم با ویروس کرونا زندگی کنیم. پس با این وجود، بهتر است آن را نکنیم و از آن وحشت نداشته باشیم. بهتر است زندگی عادی خود را ادامه داده و یاد بگیریم که با این واقعیت زندگی کنیم. این ویروس بسیار هوشمند است. از تعدد اسامی آن می توان متوجه شد که با تغییر زمان، رفتر خود را تغییر می دهد. ابتدا کرونا ویروس چینی، بعد کرونای انگلیسی، در نهایت کرونای هندی، و … که با نام های ویروس آلفا، بتا، گاما و هم اکنون و تا این تاریخ (3 شهریور 1400) ؛ ویروس دلتا نامیده می شوند. بر طبق نظر رئیس کلینیک بیماری های عفونی دانشگاه مریلند در ایالات متحده آمریکا، بهترین روش مقابله با آن و محافظت از خود، شستن دست ها و حفظ فاصله فیزیکی دو متری می باشد. در این جا متداول ترین سوالاتی که در مورد ویروس کرونا، راه های پیشگیری و نحوه ی مقابله با آن را که تاکنون مطرح شده است را بیان می کنیم.

کووید۱۹ و در مورد کرونا بیشتر بدانید

چگونه سطح و سطوح را در مقابله با ویروس کرونا یا کووید19 ضدعفونی کنیم؟

اغلب محصولات ضدعفونی کننده، مانند اسپری‌ها، ژل ها و محلول های الکلی و غیر الکلی، باید زمان مشخصی بر روی سطوح بمانند تا تأثیر گذار باشند. بنابراین مواد نظافتی را که روی یک سطح استفاده کرده‌اید، نباید بلافاصله پاک کنید. عموماً ضدعفونی کننده های الکلی دارای contact time خاصی می باشند. این مقدار حداقل 30 ثانیه می باشد. بعبارتی، باید 30 ثانیه سطح مورد نظر در تماس با ماده ضدعفونی کننده قرار بگیرد تا اثربخشی حداکثری خود را داشته باشد. توصیه می کنیم همیشه طبق دستورالعمل محصولات مورد استفاده، رفتار کنید و نکات احتیاطی را در نظر بگیرید.

چه نکات مهمی را در مورد کرونا ویروس باید بدانیم؟

  • توجه داشته باشید که pH ویروس کرونا از 5.5 تا 8.5 متغیر است. بنابراین کار مفیدی که می توانیم انجام بدهیم این است که تغییرات کوچکی را در رژیم غذایی خود ایجاد کنیم. بجای مصرف غذاهای اسیدی، غذاهای قلیایی را مصرف کنیم. برای مثال موارد زیر برای مصرف کردن مناسب هستند: لیمو سبز؛ لیمو زرد؛ آووکادو؛ سیر؛ انبه؛ نارنگی؛ آناناس؛ شاهی؛ پرتقال
  •  استراحت و خواب روزانه به مدت 7 الی 8 ساعت
  • نوشیدن روزانه حداقل 1.5 لیتر آب
  •  هر 10 ساعت حدوداً 15 تا 20 دقیقه در معرض آفتاب باشید.

برای محافظت از خود و پیشگیری از بیماری کرونا چه کارهایی را انجام دهیم؟

  • شستن دست ها به صورت منظم و کامل با آب و صابون بشویید یا با محلول‌های الکلی ضدعفونی کننده.
  • حفظ فاصله فیزیکی دو متری از افراد سالم و مخصوصاً افرادی که عطسه یا سرفه می‌کنند.
  • کاهش تعداد دفعات لمس چشم، صورت و بدن خود
  • اگر بیمار کرونایی در منزل ندارید، دیگر نیازی به ضد عفونی سطح و سطوح منزل ندارید.
  • بسته بندی خریدهای سوپری و غیره، پمپ های بنزین، چرخ دستی های خرید و دستگاه های خودپرداز باعث ایجاد عفونت نمی شوند. فقط کافی است دستان خود را بشویید و ماسک بزنید و طبق معمول زندگی کنید.

چه محصولاتی برای ضدعفونی کردن سطوح کاربرد دارد؟

بر طبق استانداردهای EPA، و سازمان بهداشت جهانی و همچنین تاکید وزارت بهداشت ایران، ضدعفونی کننده های غیرالکلی بر پایه پراستیک اسید، ضدعفونی کننده های الکلی حاوی الکل 62 تا 71 درصد، هیپوکلریت سدیم 0.1 تا 0.5 درصد و یا پراکسید هیدرروژن(آب اکسیژنه ) 0.5 درصد می توانند برای مبارزه با کرونا مفید باشند.

چه کسانی به کرونا مبتلا نمی شوند؟

در مورد کرونا این بیماری در تمامی گروه‌های سنی مشاهده شده است. با توجه به هوشمند بودن ویروس کرونا و جهش های مداوم آن، احتمال ابتلا در تمامی سنین وجود دارد. اگرچه غالباً تصور می شود احتمال ابتلا به این بیماری درکودکان نیز وجود دارد اما در اغلب موارد خوشبختانه علایم بیماری در کودکان خفیف است. عوارض جدی این بیماری غالباً در افراد مسن و یا افراد با سابقه بیماری‌های زمینه‌ای می‌تواند رخ دهد.

آیا استفاده مداوم از ضدعفونی کننده دست می تواند برای سلامتی انسان مضر باشد؟

با وجود اینکه هیچ مدرکی مبنی بر مضرات ضدعفونی کننده دست و سایر محصولات ضدمیکروبی وجود ندارد، منتها، استفاده بیش از حد از هر ماده ای می تواند خطرساز باشد. بنابراین توصیه می کنیم در حد نیاز و به دور از هرگونه وسواس، از ضدعفونی کننده های الکلی و غیر الکلی استفاده کنید. توجه داشته باشید ضدعفونی کننده های الکلی قابلیت اشتعال دارند و دور نگه داشتن آن ها از شعله و آتش ضروری است.

آیا مصرف الکل خوراکی می تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاثیر گذار باشد؟

خیر. شواهد علمی مبنی بر تاثیر مصرف خوراکی الکل در پیشگیری از ابتلا به به ویروس کرونا در دسترس نمی باشد.

آیا اسپری کردن و پاشیدن الکل یا کلر بر روی بدن می تواند ویروس کرونا را از بین ببرد؟

خیر. اسپری کردن الکل و کلر می تواند به غشاهای مخاطی بدن آسیب بزند و ممکن است باعث تحریک ریه نیز بشود.

بهترین روش بهداشت دست ها در محیط منزل کدام است؟

بهترین روش بهداشت دست ها در منزل، شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون می باشد.

بهترین راه کار ضدعفونی کردن در منزل چه روشی است؟

برای ضدعفونی پوست می توان از الکل و ضدعفونی کننده های غیر الکلی مورد تایید وزارت بهداشت و درمان استفاده نمود.
با آغشته کردن دست ها به الکل و مالیدن آن ها به همدیگر، آلودگی های میکروبی را از بین می بریم. سطح و سطوح و اشیا محیط خانه را نیز می توان با استفاده از الکل ضدعفونی یا موادضدعفونی کننده دارای کلر پاک کرد.

آیا الکل صنعتی برای ضدعفونی مناسب است؟

دقت داشته باشید که فقط الکل طبی ۷۰ درصد می تواند اثرگذاری مناسب را بر روی ویروس کرونا داشته باشد. ازآنجاکه تشخیص الکل طبی مجاز از نوع تقلبی آن کار سختی است. همچنین دقت کنید که الکل طبی را فقط از داروخانه‌ها یا مراکز مجاز پزشکی و داروئی تهیه کنید.

آیا ویروس COVID-19 (کووید19) می تواند از طریق هوا منتشر شود؟

تاکنون مطالعات نشان داده است که ویروس عامل COVID-19 عمدتاً از راه تماس با قطرات تنفسی منتقل می شود. مطالعات علمی جدیدی مبنی بر انتقال از طریق هوا در دسترس نیست.

ثبت نام واکسن کرونا

هموطنان عزیز جهت ثبت نام برای دریافت واکسن کرونا، می توانند به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا مراجعه نمایید.

در مورد کرونا و واکسن کووید۱۹

به گزارش مندرج در این سامانه، به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کوید۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده ، هموطنان می توانند از طریق این درگاه نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام نمایند. طی روزهای آینده، زمان و محل تزریق واکسن از طریق پیامک به تلفن همراه شماهموطنان ارسال خواهد شد.

آغاز مجدد بیماری کرونا

این روزها متاسفانه آمار و ارقام منتشر شده از وزارت بهداشت نشان می دهد که احتمال همه گیر شدن مجدد کرونا وجود دارد. با توجه به شرایط ایجاد شده، لازم است تمامی هموطنان عزیز به نوبه خود نکات بهداشتی را رعایت کنند. همچنین رعایت توصیه های ایمنی سبب قطع زنجیره شیوع و کند شدن روند همه گیری این ویروس می شود.

مقالات مرتبط: در مورد کرونا و روش های پیشگیری از آن

مانند روزهای گذشته استان های مازندران، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار می باشند.

تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
به گزارش وبدا، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۱۱۹ بیمار؛ مجموع قربانیان کرونا در ایران از مرز ۲۱ هزار نفر عبور کرد.

ایشان افزودند: از دیروز تا امروز ۵ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۲۱ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۵ هزار و ۶۰۶ نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۲۰ نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۳۱۴ هزار و ۸۷۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، افزود: ۳۸۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین ادامه داد: تا کنون سه میلیون و ۱۱۳ هزار و ۸۰۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند، گفت: همچنین استانهای آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

اخبار تکمیلی مربوط به کرونا را در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطالعه بفرمایید.

تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسایی ۲۳۴۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، دکتر سیماسادات لاری با اعلام این خبر افزود: از دیروز تا امروز ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۶۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، گفت: ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی همچنین گفت: تا کنون دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به این که استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

در مورد کرونا و کووید19

تاریخ: ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
پیشگیری از کروناتاریخ: ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
به گفته رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، بیشترین آمار بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در دو هفته اخیر، متعلق به گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بوده است و نانوایی‌ها و سوپر مارکت‌ها را نیز آسیب‌پذیرترین صنوف اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی درباره توزیع نسبی گروه‌های سنی افرادی که در تهران از ابتدای اسفند ماه بستری شده‌اند، گفت: بیشترین گروه سنی بستری، افراد بین ۵۰ تا ۵۹ سال و گروه دوم افراد بین۳۰ تا ۳۹ سال بود، اما در دو هفته اخیر شاهد افزایش بستری شدن افراد گروه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال هستیم.

ایشان همچنین درباره آمار بهبودیافتگان و قربانیان کرونا توضیح داد: «از مجموع بیمارانی که تا ۵ مرداد ماه در تهران بستری شدند،۶۱ درصد ترخیص و ۷.۷ درصد ازآنها جان باخته‌اند.»

علیرضا زالی درباره تعداد فوتی‌ها در گروه‌های سنی مختلف گفت: «۲۱ درصد آمار فوتی‌ها در گروه سنی ۹۰ سال به بالا و ۱۸ درصد در گروه سنی۸۰ تا ۸۹ سال رخ داده است. بالاترین میزان فوتی بین گروه سنی ۷۰ تا ۷۹ سال و بعد ۶۰ تا ۶۹ سال بوده است و در گروه‌های سنی پایین‌تر میزان کمتری از مرگ و میر را شاهد بودیم.»

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران همچنین بر اساس اطلاعات ۵۰ هزار بیمار ترخیصی در تهران گفت: «بالاترین میزان ابتلا در مناطق شرقی و جنوب شرقی گزارش شده است و نانوایی‌ها در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آسیب پذیرترین صنف هستند و بعد از آن‌ها، سوپرمارکت‌ها این وضعیت را دارند.»

در گزارشی از وبدا نیز، دکتر سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت در اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی با بیان اینکه ۴۰۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، عنوان کرد: تاکنون دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

به گفته وی، استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

تاریخ:۱۳۹۹/۰۵/۰۷
آژیر خطر تهران به صدا درآمد. ۲۳۵ بیمار در شبانه روز گذشته جان باختند!
به گزارش وبدا، دکتر سیما سادات لاری با بیان این مطلب افزود: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی همچنین گفت: تاکنون دو میلیون و ۳۸۰ هزار و ۱۲۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان این که استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

تاریخ: ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
طبق گزارش وبدا و بیان دکتر سیما سادات لاری، از دیروز تا امروز ۶ مرداد ۱۳۹۹، دو هزار و ۴۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۶ نفر از آنها بستری شدند. طبق این گزارش مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر رسیده است. متاسفانه ۲۱۲ بیمار حان خود را از دست داده اند.

تاریخ:۱۳۹۹/۰۵/۰۵
گزارش کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت را در سایت وزارت بهداشت و درمان مطالعه بفرمایید.

……………….

گزارش کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت

تاریخ: ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
کودکان نیز به کووید۱۹ مبتلا می­ شوند. مراقب کوکان باشید

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت و به نقل از وبدا، معاون کل وزارت بهداشت جناب آقای دکتر ایرج دکتر حریرچی در جمع خبرنگاران در بجنورد در ارتباط با تامین واکسن آنفلوآنزا با توجه به شیوع ویروس کرونا و استفاده از آن برای زمان فصل سرد سال گفت: امسال به طور قطع میزان تجویز واکسن آنفلوآنزا را در گروه های آسیب پذیر اضافه خواهیم کرد.

دکتر حریرچی ادامه داد: سیاست وزارت بهداشت استفاده ۱۰۰ درصدی افراد از واکسن آنفلوآنزا نیست و برای سایر افرادی که تمایل به استفاده از آن دارند واکسن تهیه می شود تا بتوانند با قیمت ارزان خریداری کنند.

ابتلای کودکان به ویروس کرونا به اثبات رسیده است

وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در ارتباط با استفاده از ماسک نیز بیان کرد: در شرایط کنونی که میزان فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ افزایش پیدا کرده است و حدود یک پنجم موارد فوت کشور را این بیماری تشکلیل می دهد، مهمترین اولویت، استفاده همگانی مردم از ماسک است و اگر استفاده از ماسک به ۹۵ درصد در میان مردم برسد به اندازه تعطیلی های شدید فروردین ماه موثر خواهد بود.

در مورد کرونا و کووید۱۹ کودکان

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مردم درخواست کرد تا از هرگونه تجمع و مهمانی به صورت اکید خودداری کنند و حتما مراقب کودکان و نوجوانان خود باشند.

وی تاکید کرد: ثابت شده است که کودکان نیز همانند بزرگسالان به این ویروس مبتلا می شوند و علاوه بر اینکه در خودشان علائم بیماری بروز پیدا می کند می توانند پدربزرگ و مادربزرگ خود را نیز مبتلا کنند.

دکتر حریرچی تصریح کرد: باید خروج بچه ها و افراد پرریسک از منزل به صفر و یا به حداقل برسد.

تاریخ: ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
روز یکم مرداد سخنگوی وزارت محترم بهداشت از مرگ ۲۱۹ تن دیگر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد. ۳۶۰۹ بیمار نیز به‌دلیل ابتلای شدید تحت مراقبت قرار دارند.

سرکار خانم سیما لاری روز چهارشنبه اول مرداد شمار مبتلایان شناسایی‌شده کرونا را طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۸۶ نفر اعلام کرد.

با احتساب این افراد، آمار رسمی مبتلایان به ویروس کرونا درکشورمان به ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر و آمار رسمی قربانیان به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسید.

خانم لاری در عین حال گفته که از میان مبتلایان جدید، ۱۹۳۴ نفر یعنی نزدیک به دو سوم آنها بستری شده‌اند.

بر اساس این گزارش، ۳۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در ایران در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

همانطور که اطلاع دارید سایت جامع اطلاع رسانی بیماری کووید۱۹ توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت به آدرس: http://corona.behdasht.gov.ir راه اندازی شده است که در آن دستورالعمل ها و راهنماهای بالینی، محتوای آموزشی، تحقیقات روز، گزاره برگ ها، آموزش عمومی با منابع داخلی و خارجی قابل دسترسی است.

این سایت با هدف بررسی وضع موجود و پیش بینی روند این بیماری در کشور و تمرکز بر مدلهای اپیدمیولوژیک بیماری و مستندات و یافته های داخلی در خصوص الگوی بیماری زائی و ابتلاء به بیماری واگیر ناشی از ویروس کرونا راه اندازی شده است. از شما هموطنان عزیز خواهشمندیم جهت اطلاع از آمار موثق و اخبار مربوط به شیوع کرونا، به این سایت مراجعه فرمایید.

آخرین گزارش روزانه مربوط به روند احتمالی مربوط به کوید۱۹ در استان های کشور را در لینک زیر بخوانید:

http://corona.behdasht.gov.ir/files/site1/files/04-13Tir.pdf

آخرین مقالات مرتبط با کوید۱۹ را در لینک زیر مشاهده فرمایید:

http://corona.behdasht.gov.ir/content/875/Impact-of-weather-on-COVID-%DB%B1%DB%B9-pandemic-in-Turkey

محصولات آرال شیمی با کرونا مبارزه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست