پراکسیدین و کاربرد آن در پرورش گیاهان آپارتمانی

امروزه اهمیت دکوراتیو و لوکس پرورش گیاهان آپارتمانی نسبت به اهمیت حفظ شادابی و طراوت و بهداشت محیط خانه یا محل کار، نزول پیدا کرده است. بنابراین به نقش مؤثر گیاهان آپارتمانی در بهداشت خانه یا محل کار توجه بیشتری می‌شود. لیکن کسب موفقیت درحفظ شادابی و طراوت محیط منزل بدون توجه به حفظ صحیح محیط زندگی گیاهان ‌(آب، خاک‌، هوا‌، نور‌‌‌‌) مقدور نخواهد بود. داشتن اطلاعات مختصر و مفید و یافتن ابزار مناسب برای اصلاح محیط زندگی گیاهان آپارتمانی‌، رمز موفقیت علاقمندان به پرورش گیاهان آپارتمانی است. در ادامه به معرفی محلول پراکسیدین گیاهان آپارتمانی و کاربردهای آن می پردازیم.

استفاده از ضدعفونی کننده‌های مناسب به منظور پیشگیری از ابتلای گیاهان آپارتمانی به آفات و بیماری های مختلف، از فاکتور های مهم موفقیت‌ در پرورش گیاهان آپارتمانی است. گیاهان خود نیز برای مبارزه با پاتوژن ها، ضدعفونی کننده تولید می کنند.

پراکسیدین گیاهان آپارتمانی و ضدعفونی کننده

پراکسیدین : کاملا ارگانیک

صنایع آرال‌شیمی به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق انواع ضدعفونی کننده‌های سطح‌ بالای صنعتی کشاورزی با الگو‌برداری از روش های طبیعی مبارزه گیاهان با انواع پاتوژنهای گیاهی، ضدعفونی کننده‌ای سطح بالا و مؤثر و کاملاً ارگانیک با نام پراکسیدین فرموله کرده است. پراکسیدین قادراست برخلاف انواع سموم شیمیای مرسوم، بدون ایجاد مواد مضر در محیط زیست و بدون هیچ خطر بالقوه ای برای کاربران، عملیات ضدعفونی خاک و آب و هوا را به نحوی موثر انجام دهد.

مضافاً اینکه از این ضدعفونی کننده ارگانیک می‌توانید به عنوان محلول ترغیب کننده جوانه‌زنی بذرها(‌تَندِش: Germination) و رشد گیاهچه‌ها بهره ببرید.

پراکسیدین همچنین به نحوی فرموله شده است که استفاده از آن با سرعت و سهولت هرچه تمام تر برای کاربران خانگی مقدور باشد. رقیق سازی آن با آب سرد با نسبت هایی که توسط تیم فنی آرال شیمی تقدیم کاربران می شود. این محلول ضدعفونی کننده سطح بالا را مبدل به یک ضدعفونی کننده ارزان قیمت و سهل الاستفاده کرده است.

با استفاده از پراکسیدین نیازی به آلوده کردن محیط خانه به انواع سموم پرخطر شیمیایی نیست و نگرانی از بابت ایجاد آلودگی شیمیای در محیط منزل بوجود نخواهد آمد.

مزیت های پراکسیدین جهت پرورش گیاهان آپارتمانی

  • ضدعفونی موثر خاک علیه پاتوژن های خاک برد(خاک زی) ازجمله انواع نماتد به همراه افزایش  اکسیژن خاک همزمان با حفظ فون ( جمعیت جانوری )و فلورخاک ( جمعیت گیاهی )که برای رشد گیاه ضروری هستند به صورت مرطوب کردن کامل خاک
  • ضدعفونی موثر ریشه و ترغیب رشد توده ریشه به وسیله افزایش اکسیژن مورد نیاز ریشه
  • ضدعفونی آب آبیاری به همراه افزایش اکسیژن محلول درآب به صورت افزودن به آب آبیاری و جلوگیری از تولید بوی نامطبوع از طریق جلوگیری از گندیدگی آب حتی گلدان های گل بریده در منزل
  • افزایش عمر گلدان های گل بریده در منزل
  • ضدعفونی سطح برگ ها و ساقه به صورت اسپری برگی
  • ضدعفونی گل دان ها قبل از کاشت
  • ضدعفونی بذر و نشاءگیاهان به منظور فراهم آوردن محیطی مناسب تر جهت تندش و رشد گیاه چه ها
  • پیشگیری از حمله آفات و دفع آن ها
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن نسبت به سایر سموم قارچ کش و آفت کش
  • کمک به حفظ طراوت محیط منزل
  • جهت دریافت دستور مصرف این محلول ضدعفونی کننده سطح بالا (Peroxcidine) به منظور استفاده در محیط منزل می توانید باکارشناسان فنی آرال شیمی گلستان تماس حاصل فرمایید .
فهرست