روش های پیشگیری از کرونا ویروس

امروزه یکی از دغدغه ها و ‌مشکلات مهم جوامع بشری شیوع کرونا ویروس (کووید 19) است. ویروس COVID-19 که توسط ویروس کرونای جدید SARS-CoV-2 ایجاد می شود، در اواخر سال 2019 ظهور کرد و به سرعت به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شد. COVID-19 که با انتقال تنفسی و علائم گسترده از خفیف تا شدید مشخص می شود، جوامع، اقتصادها و سیستم های مراقبت بهداشتی در سراسر جهان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. گسترش سریع آن باعث اقدامات بی سابقه بهداشت عمومی مانند قرنطینه، دستورات ماسک و کمپین های واکسیناسیون شد. یکی از روش های جلوگیری از ابتلا، شیوع و پیشگیری از کرونا ویروس ضدعفونی کردن محیط و همچنین دست و هوا است.

پیشگیری از کرونا ویروس

چه اماکنی باید در مقابل کرونا ضدعفونی شوند؟

پاکسازی در برابر کرونا ویروس، شامل هدف قرار دادن سطوح و مناطقی است که اغلب لمس می‌شوند و ممکن است ویروس باقی بماند. این سطوح، شامل دستگیره درها، کلیدهای روشنایی، میزها، شیرآلات، توالت ها، کنترل از راه دور و دستگاه های الکترونیکی است. سطوح در فضاهای عمومی مانند چرخ دستی های مواد غذایی، نرده ها و صفحه کلیدهای خودپرداز نیز باید به طور مرتب تمیز شوند. علاوه بر این، سطوح با لمس بالا در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی، از جمله تجهیزات پزشکی و اتاق‌های بیماران، نیازمند پروتکل‌های ضدعفونی کامل و مکرر هستند. بهداشت مناسب دست و روش‌های تمیز کردن منظم به کاهش خطر انتقال ویروس و ایجاد محیط امن‌تری برای همه کمک می‌کند. در فضاهایی که تهویه کافی و پنجره ندارند، تجمع افراد و تنفس، موجب شیوع ویروس می شود. به همین دلیل استفاده از محلول گندزدا برای ضدعفونی هوا ضروری است.


جهت مطالعات بیشتر:

 مدیریت آب، فاضلاب؛ بهداشت و پسماند در مقابل کووید ۱۹

کرونا و روش های پیشگیری


نقش فوداسیب و سرفوسیب در کرونا ویروس

ضدعفونی کننده های مختلفی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند. ‌پراستیک اسید و همچنین هیدروژن پراکساید از جمله ضدعفونی کننده های توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) هستند. شرکت آرال شیمی با تولید محلول های ضدعفونی کننده بر پایه پراستیک اسید با نام های تجاری فوداسیب و سرفوسیب، در پیشگیری از کرونا ویروس نیز فعالیت می کند. جهت خرید و دریافت مشاوره رایگان می توانید با آرال شیمی تماس بگیرید. برای دریافت جدیدترین اطلاعات در مورد پیشگیری از کروناویروس، اینجا کلیک کنید.

فهرست