درباره صنایع آرال شیمی

فعالیت های آرال شیمی با سابقه ای نزدیک به یک دهه، در زمینه تولید انواع ضدعفونی کننده و شوینده صنایع که بر پایه پراستیک اسید می باشد. این محصولات در زمینه های مختلف از جمله شستشو و ضدعفونی خطوط تولید کارخانه های غذایی و لبنی و بهترین جایگزین فرمالین، جلبک زدایی و ضدعفونی تانکر نگهداری آب و همچنین آبنما، ضدعفونی استخر و جکوزی، گندزدایی و ضدعفونی فاضلاب، فرایند رسوب زدایی یا گوگردزدایی فراورده های نفتی و پالایشگاهی (مازوت، روغن، نفت خام و … ) مورد استفاده قرار می گیرند.

ضدعفونی استخر و جکوزی

سالم سازی و ضدعفونی آب استخر و جکوزی برای افرادی که از این اماکن تفریحی استفاده می کنند بسیار مهم می باشد. پراکسیدین- اسپاسیب به عنوان ضدعفونی کننده استخر و جکوزی جایگزین ضدعفونی کننده های مرسوم می شود. این محصول مشکل رسوب و ایجاد جلبک ندارد و همچنین حساسیت زا نیست. برخلاف سایر ضدعفونی کننده های مرسوم، پراکسیدین-اسپاسیب مقاومت باکتریایی ایجاد نمی کند و همچنین در دمای بالا خاصیت ضدعفونی کنندگی خود را از دست نمی دهد. در زیر نمونه ای از استخرهای ضدعفونی شده توسط اسپاسیب را مشاهده می کنید.

ضدعفونی استخر و جکوزی

عکس قبل از مصرف اسپاسیب در جکوزی و بعد از استفاده در جکوزی

قبل و بعد از محلول اسپاسیب

نتایج حاصل از محصولات پراکسیدین

مجموعه فعالیت های آرال شیمی به جهت حذف جلبک ها و جرم ها و افزایش مدت زمان تعویض آب، آبنما های پارک ها، کاهش آلودگی و بوی تعفن در سرویس های بهداشتی عمومی سطح شهرستان، ضدعفونی سطل های زباله در سطح شهر به صورت پایلوت یکی از آبنماهای شهر انتخاب شد. ابتدا بعلت آلودگی خیلی بالا دز بالاتری از محلول اکسیدین، 3 کیلو در 6 متر مکعب آب اضافه شد و به مرور زمان این میزان مصرف از اکسیدین به نیم کیلو در 6 متر مکعب آب کاهش پیدا کرد. نتیجه آزمایشات افزایش زمان ماند آب در آبنما و راحتی تعویض آب بود. (دیگر نیاز به شت کشی یا استفاده از کاردک و دیگر ابزار ها نیست).

حذف جلبک ها با محصول پراکسیدیندر تصاویر پایین جرم (بایوفیلم) زدایی از سطح کاشی ها کاملا قابل مشاهده است. جرم های موجود در سطح کاشی ها و لوله ها محل مناسبی برای چسبیدن باکتری ها، جلبک ها به سطح هستند که در اثر رشد این عوامل، لایه ضخیمی از بایوفیلم بوجود می آید. هرچه زمان بیشتری از بوجود آمدن این لایه بگذرد حذف آن سخت تر می شود.

استفاده از محصولات آرال شیمی

مزیت های پراکسیدین نسبت به کلر:

  • ماندگاری پراکسیدین در محیط بیشتر از کلر می باشد.
  • کلر در نهایت تبدیل به تری هالومتان ها که مواد سمی هستند می شود.
  • مصرف پراکسیدین بسیار کمتر از کلر می باشد در نتیجه هزینه نگهداری از آبنما ها کاهش می یابد.
  • کلر خاصیت رسوب دهندگی دارد در نتیجه محیط را برای ایجاد بایوفیلم محیا می نماید.
  • پراکسیدین یک جرم بر ضعیف نیز می باشد.
  • پراکسیدین برای سطوح فلزی خوردگی ایجاد نمیکند و اثر بدی روی کاشی ها و سیمان ندارد.

در آغاز سال 1389 هم استانی های عزیز در حالی که برای سال نو آماده می شدند سیل بی سابقه مواجه شدند که در این بین احتمال اپیدمی برخی بیماری ها از جمله وبا، گال، سرخک و … وجود داشت. خوشبختانه هوشیاری مجموعه فعالیت های آرال شیمی و همکاری افتخاری تیم فنی این مجموعه با ارگان های مختلف از جمله سازمان های محترم هلال احمر، بهداشت و سازمان آب و فاضلاب باعث شد فرصتی در اختیار قرار گیرد که کمکی هرچند ناچیز به هموطنان عزیز انجام دهیم.

در حین کمک رسانی به سیل زدگان مسئول فنی مجموعه آرال شیمی با تیم بهداشت محیط اداره بهداشت، نمایندگان شهرداری، تیم های BHCU ,RDH هلال احمر و چند تن از پزشکان حاضر در محل اسکان اضطراری جلسه ای داشتند. نگرانی ها بابت بیماری های واگیر دار تنفسی و غیر تنفسی با وجود معاینات انجام شده شدت گرفته بود. در طی این جلسه مسئول فنی این شرکت آمادگی مجموعه را جهت اهدا محلول ضدعفونی کننده سطح بالا برای ضدعفونی سرویس های بهداشتی، هوا و … اعلام داشت.

پیرو این جلسه ضدعفونی کننده پراکسیدین (فوداسیب و سرفوسیب) تولیدی آرال شیمی به حضور کارشناسان زحمتکش و محترم ارگان ها صرفا با نیت ممانعت از شیوع بیماری های واگیر تقدیم شد.

ضدعفونی فضای سوله ها و برپایی چادر ها برای اسکان اضطراری

ضدعفونی خاک و آب و فضای گلخانه ها علیه بیمارگرهای گیاهان و جلوگیری از شیوع بیماری ها

روش مقابله با پاتوژن های گیاهی بسیار مهم می باشد زیرا استفاده از سموم شیمیایی می تواند خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست و انسان ها بزند.

آرال شیمی با تولید محلول هایی ارگانیک و بی خطر برای محیط زیست با پاتوژن های گیاهی مقابله کرده و به گیاه برای ریشه زایی بهتر و جذب بیشتر املاح و مواد معدنی کمک کند.

کاهش TSS, BOD, Nitrate, CODو توتال کلی فرم در فاضلاب شهرک صنعتی

متاسفانه بعضی از مجموعه ها هیچ گونه سیستم تصفیه ایی ندارند و این باعث می شود آلودگی بیش از حد بالا باشد و خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست و انسان وارد نماید.

تیم R & D شرکت آرال شیمی بعد از تحقیق و بررسی های بسیار به این دانش دست یافتند، که بدون هیچ گونه سیستم تصفیه خانه ایی و با کمترین و ارزان ترین امکانات بتوانند عمل تصفیه به روش شیمیایی با مواد بی خطر را انجام دهند.

نتایج آزمایشات حیرت آور بود بدین صورت که COD ،80 درصد کاهش داشته و BOD و موارد دیگر به حد مجاز محیط زیست رسید.

کشتارگاه ها:

کشتارگاه ها به دلیل وجود مواد غذایی کافی و فراوان از جمله خون که بهترین محیط برای رشد و تغذیه میکروارگانیسم ها می باشد، از جمله آلوده ترین مجموعه ها به شمار می آیند. به همین دلیل استفاده از ضدعفونی کننده مناسب در این مکان بسیار ضروری می باشد. پراکسیدین-اگوسیب به راحتی می تواند آلودگی های موجود در پسماند این واحد ها را به حداقل رسانده و امکان بازگرداندن آب سالم را به چرخه ی تولید جهت استفاده مجدد فراهم می نماید. در کنار این محصولات، محصول جدید آرال شیمی ویژه ی فارم های دام و طیور و کشتارگاه ، به نام داموسیب مناسبترین گزینه برای فعالان این حوزه می باشد.

فهرست